Strona główna » O Nas

O Nas

Czemu właśnie „Zmotoryzowani”? Przecież społecznicy, tworzący grupę EL00000, to także pasażerowie komunikacji zbiorowej (np. zagorzali fani pociągów), miłośnicy rowerów oraz pasjonaci innych form transportu, z których może na co dzień, w mieście, nie da się korzystać… Ale mimo to „zmotoryzowani”. Dlaczego? Powodów jest kilka. Poznaliśmy się w grupach dyskusyjnych w mediach społecznościowych. Te grupy dotyczyły głównie spraw kierowców, dróg i szeroko pojętej komunikacji w mieście, w którym mieszkamy: Łodzi. Każdy z nas jest kierowcą. Dla większości z nas samochód stanowi narzędzie pracy. Te sprawy są dla nas ważne, stąd nasza aktywna obecność na forach tematycznych. Kondensatorem tego zaangażowania stały się ogłoszone przez Panią Prezydent Miasta Łodzi konsultacje społeczne nad modelem zrównoważonego transportu zbiorowego. Założenia modelu okazały się krzywdzące dla kierowców, którym przelała się czara goryczy, napełniana przez lata remontami, dyskusyjnymi inwestycjami i codziennością pełną dziur i absurdów. Zaczęliśmy swoje opinie wypowiadać coraz głośniej, popierani każdego dnia przez coraz większą grupę sympatyków.

Działania Inicjatywy Społecznej EL00000 Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi obejmują w tym momencie i planują w przyszłości objąć następujące zagadnienia:

  • rozwiązanie ważnych i pilnych kwestii komunikacyjnych w Łodzi oraz interwencje dotyczące dróg spoza naszego obszaru,
  • aktywne uczestnictwo w korygowaniu propozycji Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego w Łodzi na lata 2020+ (mowa o konsultacjach społecznych trwających w Łodzi od listopada 2015 do początku kwietnia 2016),
  • akcje społeczne motywujące kierowców do zmiany zachowań na ulicach i parkingach.

A tak bardziej szczegółowo:

Każdego dnia angażujemy się w drogowe sprawy zmotoryzowanych, zwłaszcza mieszkańców Łodzi, ale coraz częściej nie tylko ich. Składamy wnioski w stosownych urzędach oraz alarmujemy właściwe służby w sprawach:

  • stanu dróg (awarii, uszkodzeń),
  • rozwiązań ułatwiających życie kierowcom (pasy do zawracania, zmiany oznakowania, dopuszczalne prędkości, miejsca parkingowe itp.),
  • rozwiązań dotyczących dróg poza Łodzią i Aglomeracją Łódzką, jeśli otrzymujemy takie zgłoszenia.

W kwestii konsultowanego w Łodzi Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego na lata 2020+, sformułowaliśmy stanowisko Zmotoryzowanych w liście otwartym do Prezydent Hanny Zdanowskiej, którego treść publikowały w lutym 2016 r. lokalne media. Nie zgadzamy się w nim m.in. na zamknięcie 7 kilometrów ulic w ścisłym Centrum Łodzi pod pretekstem „uspokojenia ruchu” oraz zwężenia wszystkich przecznic Piotrkowskiej do 1 pasa – i tu werbalizujemy stanowisko m.in. zmotoryzowanych przedsiębiorców, których udział w prywatnym biznesie Łodzi wynosi 96% a więc jest ewenementem w skali kraju. Pozostawienie w Centrum ulic tylko z wjazdami docelowymi może zniszczyć drobny biznes tam zlokalizowany, nie mający możliwości przenieść się poza Śródmieście. Łódź wymaga rewitalizacji, łódzkie centrum domaga się naprawy ale nie takim kosztem. W liście tym rekomendujemy kilka zmian, apelując o stopniowe, przemyślane wprowadzanie wdrożeń i przedstawiając konkretne alternatywy zarówno dla zmotoryzowanych, jak i dla poruszających się po Łodzi komunikacją miejską i aglomeracyjną.

Akcje społeczne mające zmotywować zmotoryzowanych Łodzian do zmiany zachowań na drogach, w szczególności mają dotyczyć:

  • nie korkowania skrzyżowań na zielonym świetle,
  • jazdy na suwak,
  • nie wyprzedzania na przejściach dla pieszych,
  • przestrzegania ograniczeń prędkości w strefach zamieszkania,
  • parkowania w miejscach wyznaczonych i we właściwy sposób.

W sprawy wszystkich środków komunikacji angażujemy się chętnie, jeśli jest taka potrzeba, bo interesuje nas sprawna komunikacja wszelkiego rodzaju. Nade wszystko – komunikacja między ludźmi :)

Grono naszych sympatyków powiększa się z dnia na dzień. Zachęcamy do obserwowania naszych działań w internecie, do komentowania ich, oraz do czynnego udziału w akcjach społecznych jakie będziemy proponowali.

Komentarze

Komentarze